BOOK REVIEW: Swimming by Nicola Keegan

Swimming

by Nicola Keegan 

 

Review by Giulia Bertelli

[scroll down for italian translation]

This is the kind of book I would have wanted to write if I were a writer. Not much for the story, but for the writing Nicola Keegan has this kind of hurried writing. The words and the events flow smoothly one after the other, she’s flying in the water and you are flying with her. This is a story where you can’t afford to loose one single word. Everything is important and everything is necessary.
About the  story: Swimming is a book about a girl, an olympic swimmer, needing to be in the water for all the time she can. This is her story and this comprehendes her family and all their problems.
Groving up isn’t easy, but being an olympic athlet and dealing with everything your adolescence is about is maybe more complicated.
I have my personal relationship with the water, I never went to a swimming class, my father taught me when I was little, so I can’t understand, of course, what Philomena is feeling bout her atletic carrier, but I can understand her need to be in the water and the not feeling right when you are out of that element.
So I was very interested by this book and it’s a good thing because it is very great. It’s another story about growing up butit’s different. It’s very thick. for the events and for the writing.
If you love to swim I suggest Swimming to you, and if you arejust looking for a great book, I suggest this too.

You can by it here.

***ITALIANO***

La nuotatrice

di Nicola Keegan

Recensione di Giulia Bertelli

Questo è il tipo di libro che avrei voluto scrivere io se fossi stata una scrittrice. Non tanto per la trama, ma per la scrittura. Nicola Keegan ha questo tipo di scrittura veloce. le parole e gli eventi si inseguono gli uni agli altri, lei vola nell’acqua e tu stai volando con lei. Questa è una storia dove non puoi permetterti di perdere nemmeno una singola parola. Tutto è importante e tutto è necessario.
Riguardo alla trama: La nuotatrice è un libro su una ragazza, una nuotatrice olimpionica, che ha bisogno di essere nell’acqua per più tempo possibile. Questa è la sua storia e comprende la sua famiglia e i loro problemi.
Crescere non è facile, ma essere un atleta olimpionica e avere a che fare con tutto quello che la tua adolescenza comporta, forse è più complicato.
Ho il mio personale rapporto con l’acqua, non sono mai andata a un corso di nuoto, mio padre mi ha insegnato quando ero piccola, così non so capire, ovviamente, cosa Philomena prova riguardo alla sua carriera da atleta, ma posso capire il suo bisogno costante di essere nell’acqua e di sentire che manca qualcosa quando ne sei fuori.
Ero molto interessata a questo libro e meno male perché è un libro eccezionale. E’ un’altra storia sul crescere, ma è differente. E’ molto denso, per gli eventi e per la scrittura.
Se ami nuotare io ti consiglio di leggere La nuotatrice e se stai solo cercando un bellissimo libro, ti suggerisco questo lo stesso.

Puoi acquistare il libro qui.

Leave a comment